Monday, February 25, 2008

Oto Hudec (esl)


The skier
This idea is connected to my role in Portugal: I am a skier without a snow here. I am walking here searching for the sense, for a road, which is a snow hill that is not here in this city. So i just thought about making a walk through the city on the ski. And finally enter to the country of skiers made by projection of drawing on the canvas: to enter inside of it. The idea was to project the drawing on the canvas, while i am drawing it. When its finished, i will put the ski and a ski cap, and i will enter through the canvas inside of my own drawing.

O meu projecto está relacionado com o meu percurso aqui em Portugal. Sou um esquiador sem neve aqui. Eu deambulo à procura de um sentido, de uma rua, que é um trajecto criado pela neve que não existe aqui nesta cidade.Então pensei, em fazer uma caminhada pela cidade do Porto com esquis. Até que finalmente entro no país dos esquiadores, que é exibido através da projecção de um desenho numa tela. A intenção é entrar dentro dela, invadindo a “realidade” da neve. A ideia é projectar o desenho na tela, enquanto eu a pinto. Assim que esteja acabada, coloco os esquis e o casaco de esquiar e entrarei na tela que eu próprio pintei.

No comments: